2015. április 12., vasárnap

Játékosan a „vízen járó nép” hazájáról

A balatonmáriafürdői Közösségi Házban a Festetics Kristóf Általános Iskola iskolásai, tanárok és falubeliek részvételével tölthettem egy délutánt, ahol az Emlékeink, természet és ember kapcsolata a Nagyberekben napjainkban címmel a „Vissza a Gyökerekhez” programsorozat keretében mesélhettem egy újabb előadás erejéig.

Egy kis játékkal kezdtünk, ami során a Nagyberekre jellemző képek alapján kérdeztem meg a résztvevőket: kiben, mi él az adott hellyel, legelővel, nádassal, berki szigettel kapcsolatban? Majd közösen „fejtettük meg a képek hol és miben létét. A felnőttek lettek a leglelkesebbek, meglátva a lápban rejtőző földvár képét vagy a berekfát, ami ismertebb nevén az éger. 

Földvár a lápban

Beszélgettünk arról a képről, ami bennük él a tájról és végigkövettük a Balaton és a berkek történetét. Jártunk gondolatban azokban az időkben, amikor ebben a tűzifátlan tájban még tőzeggel fűtöttek, és megtárgyaltuk, hogy milyen ehhez kapcsolódó eszközöket találhatunk még meg pajtákban, istállókban.

Tőzegvágók

A program kapcsán a Táj és Ember Egyesületben tevékenykedők munkáját is népszerűsíthettem. Nagyon örültem, hogy mindenkinek volt véleménye, kérdése és ismét többet kaptam a közönségtől! Tovább gazdagodtam a megosztott tapasztalatok, történetek által, így legközelebb ezekből is meríthetek, amikor ezt a tájat és a benne élő embert próbálom jobban megérteni!





Hálásan köszönöm a Közösségi Ház munkatársainak a helyszínt, a részvételt és a ropogtatni valókat!

A bejegyzést készítette: Miókovics Eszter, természetvédelmi mérnök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése