2015. március 4., szerda

Természet és ember a Nagyberekben

A Nők a Balatonért Egyesület Fonyódi Csoportja Téli esték programsorozatának keretében, a Kulturális Központ emeleti klubtermében, Emlékeink, természet és ember kapcsolata a Nagyberekben napjainkban címmel a Vissza a Gyökerekhez programsorozat keretében tartottam egy előadást. 
A kis emeleti klubteremben telt ház lett, még az ajtóban is megállt néhány érdeklődő. A helyi természetvédelmi civil szervezeteken kívül eljött a helytörténeti egyesület több tagja is. Az érdeklődőknek, akik maguk is kötődnek a tájhoz és fontosnak tartják a jövőjét, mesélhettem a saját munkám során megszerzett tapasztalataimról. Kutakodásom az elmúlt években elvezetett ebben az erős külső beavatkozásokat elszenvedett tájban még meglévő hagyományos gazdálkodói tudás morzsáihoz.  Az este folyamán beszélhettem arról a képről, ami kialakult bennem az itt élők és a táj évszázados kapcsolatáról. A program kapcsán a Táj és Ember Egyesületben tevékenykedők munkáját is népszerűsíthettem. 
Miután a diasorozat végére értem, a beszélgetés élénk eszmecsereként folytatódott a Nagyberek jelenlegi állapotáról, a gazdálkodás jövőjéről, a táj és a fiatalok helyzetéről. A résztvevők több, a Nagyberekhez kötődő családi emléket is megidéztek az elmúlt évtizedekből erről a tájról és a benne és vele élő emberek kapcsolatáról. Sok érdekes szemponttal és történettel találkoztam és gazdagodtam!

Hálás előadó és beszédes hallgatóság

A klubterem megtelt a hallgatósággal, hálás vagyok, hogy élményeiket és
véleményüket is megosztották velem az előadásom után.

Nagyberek - (1) Egy gazdálkodó kis családi tehenészete előtt,
(2) a legelőjük a nagy vízállások miatt most csónakkal járható részekkel bír,
 (3) a környék sok ezer nyári és vetési lúd otthona is egyben.

A bejegyzés szerzője: Miókovics Eszter, természetvédelmi mérnök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése